Velkommen til Fyens Trav- og Galopskole

Kunne du tænke dig at blive en del af et fællesskab med og omkring ponyer og heste, er Fyens Trav- og Galopskole formentlig lige noget for dig.

Vi har plads til børn og unge på alle niveauer - også dem, der aldrig har haft med ponyer eller heste at gøre. På skolen modtager man både undervisning i kørsel med ponyer og i deres pasning og pleje. Og vi lægger vægt på, at børnene er med hele vejen igennem. Som elev i skolen bliver du også klædt på med den teoretiske viden, der skal til for at kunne køre ponytravløb.

Fyens Trav- og Galopskole tilbyder også undervisning i ridetrav (også kaldet monté) samt galop. Det er en forudsætning for undervisning i ridetrav, at man kan den grundlæggende ridning. Galop udbydes som weekendkursus én til to gange årligt under forudsætning af, at der er tilstrækkeligt tilmeldte. Galopkursus er for rutinerede ryttere og foregår med egen pony.

Al undervisning i Fyens Trav- og Galopskole foregår på Fyens Væddeløbsbane, Prins Haralds Allé 51 B, 5250 Odense SV. Vi har følgende holdinddeling.

Begynder/let øvet:                  mandag kl. 16.15-17.45 eller torsdag kl. 16.15-17.30 / 17.30-18.45

Licensindehavere:                    onsdag kl. 16.30 -18.00

Sikkerhed og tryghed i undervisningen er skolens højeste prioritet. Alle elever skal bære sikkerhedsvest og hjelm under træningen, og der er mulighed for at låne, hvis man ikke selv har. Samtidig er hele banen lukket for træning af store heste, når skolens elever træner.

Krav til dig:

Du skal være fyldt 6 år for at deltage på de hold
Du skal have dine forældres fulde opbakning

Priser:

Vi tilbyder altid en gratis prøvetime, herefter er priserne:

Undervisning med egen pony/hest, kr. 200/måned

Undervisning inkl. lån af pony/hest til træning, kr. 300/måned

Undervisning inkl. lån af pony til træning + løb, kr. 350/måned

Lån af store heste til løb, kr. 200/gang

Der betales kvartalsvis forud.

Bemærk at medlemskab af Fyens Ponytrav- og Galopklub (FPTG) er en forudsætning for holdtilmelding. Medlemskabet koster kr. 300/årligt. Klubben står for afviklingen af ponyløb samt sociale arrangementer.

For yderligere oplysninger om Fyens Trav- og Galopskole, kontakt Claus Juncker tlf.: 888 112 05

Hold i dag